Po czterech miesiącach od podpisania umowy postęp prac na budowie obwodnicy Bełchatowa jest widoczny. W lutym zakończyła się wycinka drzew. Dobiegły końca prace wyburzeniowe. Wzdłuż budowanej obwodnicy powstały drogi technologiczne. Obecnie trwają rozbiórki elementów dróg, ogrodzeń i przepustów. Sukcesywnie przebudowywane są kolizje sanitarne, kanalizacji deszczowej, melioracyjne, teletechniczne i energetyczne. Na prawie 3 odcinka obwodnicy został już zdjęty humus (żyzna warstwa gleby). Rozpoczęły się także roboty ziemne – wykonywanie wykopów i nasypów. Tu poziom zaawansowania prac wynosi odpowiednio 10 i 20 proc. Równocześnie prowadzone są prace związane z odwodnieniem i wzmocnieniem korpusu drogowego. Trwa budowa dróg dojazdowych, na niektórych odcinkach została już ułożona podbudowa z kruszywa. Na drogach wojewódzkich (484 i 485) budowane są bajpasy, którymi podczas prowadzenia prac zostanie poprowadzony ruch.
Postęp prac jest także widoczny na przyszłych obiektach mostowych, gdzie są budowane podpory, ławy fundamentowe oraz zbrojenia.
Umowa z łódzkim Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę obwodnicy Bełchatowa w ciągu drogi krajowej nr 8, o wartości 119, 4 mln złotych netto została podpisana 31 grudnia 2014 roku.
Zakres prac obejmuje:
Obwodnica odciąży centrum miasta od ruchu tranzytowego oraz usprawni przejazd na trasie Wrocław – Warszawa drogą krajową nr 74 (dawną drogą krajową nr 8). Zostanie poprowadzona przez Ludwików, Domiechowice, Ławy, Zawady, Kałduny, Dobrzelów, Helenów i zachodnie obrzeża Bełchatowa.
Na realizację inwestycji Budimex ma 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).