Budimex.pl

LK7 Pilawa – Dęblin

Opis realizacji

Prace realizowaliśmy w ramach konsorcjum Mostostalu Kraków SA (lider), PKP Energetyki SA oraz Schweerbau GmbH. Prace polegały na przebudowie i modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Pilawa – Dęblin, od km 55.600 do km 107.283. Prace rozpoczęliśmy w 2017 roku od przebudowy toru nr 2 na szlaku Pilawa - Garwolin, gdzie ruch pasażerski prowadzony był jednotorowo. W ramach kontraktu przebudowaliśmy tory nr 1 i 2 na szlaku Garwolin - Dęblin, zamykając całkowicie linię kolejową na czas trwania prac. Stacja Dęblin jest największą stacją na zmodernizowanym odcinku i w ramach prac została całkowicie przebudowana. Na czas robót wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa. Całkowita długość zmodernizowanego odcinka linii nr 7 to około 52 km.

 

Zakres naszych prac obejmował: przebudowę 120 km torów wraz z podtorzem i odwodnieniem, przebudowę i budowę nowej infrastruktury peronowej dostosowanej dla osób niepełnosprawnych na stacjach: Garwolin, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn i Dęblin oraz budowę 106 nowych rozjazdów. W ramach projektu wykonano także kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej, przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki kolejowej. Zmodernizowaliśmy również 17 przejazdów kolejowych, przebudowaliśmy i wybudowaliśmy 53 obiekty inżynierskie (17 mostów, 2 wiadukty, 30 przepustów i 4 przejścia pod torami) oraz wybudowaliśmy – na stacji Dęblin – największy na tej realizacji most kolejowy stalowy trzyprzęsłowy o długości 159,6 m.

 

Zbudowaliśmy 5 nastawni dysponujących na stacjach: Garwolin, Łaskarzew, Sobolew, Życzyn, Dęblin i LCS Dęblin oraz 78 km dróg , a także zbudowaliśmy/przebudowaliśmy sieć kanalizacji deszczowej, sieć wodociągową, kanalizację sanitarną i sieci gazowe. Dzięki ciężkiej pracy naszego zespołu kontrakt wykonano w zaplanowanych z inwestorem terminach i od grudnia 2019 pociągi jeżdżą na odcinku Pilawa – Dęblin po obu torach, a pasażerowie mają do dyspozycji nowoczesną infrastrukturę.

 

Wartość: 597,411 mln zł netto

 

Sprawdź na mapie
Detale realizacji
Pełna nazwa
LK7 Pilawa – Dęblin
Data rozpoczęcia
Czerwiec 2017
Data zakończenia
Grudzień 2019
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Podkategoria
Budownictwo kolejowe
Inwestor
PKP PLK

 
 
 
POWRÓT