Budimex.pl

CMK Olszamowice

Opis realizacji

W ramach kontraktu konsorcjum, którego liderem był Budimex S.A., zaprojektowało, zmodernizowało i wybudowało infrastrukturę techniczną stacji, m.in. nowe rozjazdy i sieć trakcyjną, a także nowe komputerowe urządzenia SRK. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość linii, a pociągi mogą jeździć z prędkością ponad 200 km/h. Kontrakt był częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa”. W zakresie prac znalazły się między innymi roboty związane z budową nowej nawierzchni torowej wraz z podtorzem i systemem odwodnienia, rozbiórka istniejącej i budowa nowej sieci trakcyjnej wraz z systemem zasilania oraz zabudowa 12 nowych, bardzo nowoczesnych rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, stosowanych na liniach dużych prędkości, które na plac budowy przyjeżdżały specjalnymi składami w 3-częściowych blokach gotowych do bezpośredniej zabudowy w torze. W ramach kontraktu wybudowaliśmy również nowy budynek nastawni, system monitoringu wizyjnego i zaprojektowaliśmy, zabudowaliśmy i uruchomiliśmy nowe komputerowe urządzenia SRK. Zrealizowanie prac w ramach ściśle zaplanowanych zamknięć torowych wymagało od zespołu budowy dobrego planowania i bardzo dobrej organizacji prac. Po modernizacji Stacja Kolejowa Olszamowice to bardzo nowoczesny obiekt, przygotowany do w pełni automatycznego prowadzenia ruchu pociągów z prędkością ponad 200 km/h.

 

Wartość: 47,214 mln zł netto

Sprawdź na mapie
Detale realizacji
Pełna nazwa
CMK Olszamowice
Data rozpoczęcia
Listopad 2016
Data zakończenia
Maj 2018
Kategoria
Budownictwo infrastrukturalne
Podkategoria
Budownictwo kolejowe
Inwestor
PKP PLK

 
 
 
POWRÓT